واژه های کاربردی انگلیسی,واژه های کاربردی انگلیسی

واژه های کاربردی انگلیسی,واژه های کاربردی انگلیسی,واژه های کاربردی انگلیسی

واژه های کاربردی انگلیسی,واژه های کاربردی انگلیسی

واژه های کاربردی انگلیسی,واژه های کاربردی انگلیسی,واژه های کاربردی انگلیسی

آموزش زبان های خارجی

ش شنیداری. این بخش از تافل توانایی شما را در درک مکالمه‌های انگلیسی آمریکایی مورد سنجش قرار می‌دهد. این بخش خود به سه قسمت تقسیم می‌شود. قسمت اول این فقط در صورتی باید بر روی گرامر نوشتاری زبان انگلیسی تمرکز ویژه ای کنید که قصد دارید آن را برای مقاصد علمی یا کسب تخصص در آن یاد بگیرید.3. اجتناب از تر

یلابهای «خفیف». اگر شما در صحبتهایتان به درستی از استرس کلمات استفاده کنید، به سرعت هر دو\nمهارت درک مطلب شنیداری و تلفظ خود را تقویت خواهید کرد.هر موقع که چیزی به انگلیسی گوش می‌دهید (مثلاً رادیو یا یک فیلم زبان اصلی) به استرس هر کدام از ک\nلمات دقت کنید. اولین قدم شما این است که آن را بشنوید و تشخیص دهید. در مرحله بعد شما می‌توانید آن را به کار برید!وقتی لغت جدیدی را یاد می‌گیرید،‌ باید \nمکان استرس آن را هم بیاموزید. اگر یک دفـترچه لغت دارید، موقع یادداشت یک لغت جدید حتماً نشان دهید که کدام سیلاب دارای استرس است. اگر نمی‌دانید می‌توانی\nد به یک دیکشنری مراجعه کنید. در دیکشنریها معمولاً سیلاب استرس‌دار را با یک علامت ( ' ) نشان می‌دهند (قبل یا بعد از سیلاب استرس‌دار).علاوه بر استرس ک\nلمه (word stress)، باید استرس جمله (sentence stress) را هم درست ادا کنید. چند جمله را از یک کتاب انتخاب کنید و روی یک کاغذ یادداشت کنید. نخست سیلاب اس\nترس‌دار هر کلمه را مشخص کنید (با استفاده از یک دیکشنری خوب) و سپس زیر کلمات استرس‌دار یا مؤکد در هر جمله را خط بکشید. بعد از آن، هر جمله را با صدای بل\nند بخوانید و دقت کنید که کلماتی که زیرشان خط کشیتا طرز حرف زدنشان به زبان انگلیسی را با صحبت گوینده بومی مقایسه کنند. تمرین کردن این فعالیت به فراگیران کمک خواهد کرد تا شنیدار و تلفظشان را اصلاح\nنمایند.همچنین دانش آموزانتان نیاز دارند تا چگونه صحبت کردن به این زبان را بیاموزند. این امر از طریق آموزش چهره به چهره انجام می گیرد که بوسیله آن معل\nم زبان انگلیسی موضوعی مناسب برای دانش آموزان انتخاب می کند. در چنین مواردی، یکی از اشتباهاتی که اکیدا باید از آن پرهیز کرد، قطع کردن صحبت دانش آموزان \nاست. نباید سعی کنید خطاهای دانش آموزان به هنگام صحبت کردن را تصحیح کنید. این کار باعث می شود روحیه دانش آموزان تنزل یابد و مانع حضور آنان در صحبت‌های \nعمومی شود. همچنین لازم است به دانش آموزانتان نحوه خواندن به زبان انگلیسی را یاد بدهید. دانش آموزانتان به شناخت لغات صحیح نیاز دارند. می توانید به آنها\nکمک کنید تا هنگام خواندن انگلیسی از طریق فعالیتهای آموزشی مانند مرور اجمالی و مختصر خوانی اعتماد به نفس داشته باشند. باید همچنین به فکر سرمایه گذاری \nروی آن دسته از کتاب‌های درسی باشید که می توانند به معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم کمک کنند تا مهارتهای خواندن دانش آموزانشان را ارتقاء دهبت کردن خود را بهبود ببخشید یا بهتر خواندن هدفتان باشد، چیدن اهداف واقعی در این مسیر به شما کمک خواهد کرد.مسئله بسیار بسیا\nر مهم دیگر که باید به خاطر داشته باشید این است که باید تا جائی‌که می توانید تمرین کنید. درست مانند هر چیز دیگری، هرچه بیشتر تمرین کنید مهارتهایتان افز\nایش یافته و بهبود خواهند یافت. کارتان را با نگارش ایمیل، نامه، خواندن متون انگلیسی و گوش دادن به رادیو یا تماشای برنامه های تلویزیون بدون زیرنویس آغاز\nکنید. چنانچه می دانید افراد پیرامونتان نیز قادر به تلکم به انگلیسی هستند، تا جائیکه برایتان مقدور است با آنها به انگلیسی صحبت کنید. به علاوه باید دا\nمنه لغات خود را تا آنجا که ممکن است گسترش دهید. همزمان با اینکه زبان انگلیسی را فرا می گیرید، بر یک مبنای منظم خودتان را مورد آزمایش قرار داده و بسنجی\nد تا ببینید در کجای فرایند قرار دارید. ابزارهای انلاین بسیاری وجود دارند که می توانید در این جهت از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید در مسیری که می خوا\nهید، در حال پیشرفت و ترقی هستید. حل کردن پازل کلمات و انجام بازی های لغوی دو روش عالی برای افزایش دامنه لغات شما هستند. مطالعه هر روزه باید از اولویت \nهای شما باشد. مده‌اید را با تأکید بیشتری ادا کنید و از روی بقیه کلمات به سرعت بگذرید.اگر شما این تمرین را بطور مرتب ا\nنجام دهید از پیشرفت سریع تلفظ تان شگفت‌زده خواهید شد! معمولاً افراد هنگام مطالعه‌ی یک متن (مثلاً یک روزنامه) سعی می‌کنند با حداقل تلاش و حداکثر سرعت ب\nه مضمون اصلی مطلب پی ببرند. شاید بتوان این استراتژی را «سریع خوانی» نامید. در این استراتژی مغز تلاش می‌کند تا جای ممکن کلمات کمتری را بخواند و تنها کس\nری از ثانیه روی هر کلمه توقف می‌کند. ممکن است زبان‌آموزان نیز این استراتژی را برای خواندن متون انگلیسی بکار بگیرند. البته «سریع خوانی» روش بسیار خوبی \nبرای صرفه‌جویی در وقت است. اما مشکل اینجاست که شما برای درک یک مطلب به کلمات گرامری خیلی نیاز ندارید، اما برای ساختن یک متن یا مطلب (هنگام نوشتن یا صح\nبت کردن) به آنها نیاز دارید. بنابراین اگر به چیزهایی مانند حروف تعریف و حروف اضافه دقت نکنید، نخواهید توانست آنها را به درستی در جملات خودتان بکار گیر\nید.به همین دلیل بعضی از زبان‌آموزان یک کتاب 300 صفحه‌ای را تمام می‌کنند و همچنان با گرامر نسبتاً پایه‌ای هم مشکل داشته باشند. و باز به همین دلیل است ک\nه حروف اضافه و حروف تعریف جزو سخت‌

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.