ند با جواب به سوالات نشان دهند.آزمون سوم: امتحان Speaking (مدت زمان 8 الی 10 دقیقه)زبان آموزان به صورت دو نفره تست Speaking را انجام می دهند. در این قمهارت ذکر شده می باشد. پنج یا شش هفته پس از امتحان تمامی زبان اموزان کارنامه ای که نمرات آنها را منعکس و نموداری که نشانگر عملکرد زبان آموز در هر بخش
ه باشیم. بخ\nش شنیداری. این بخش از تافل توانایی شما را در درک مکالمههای انگلیسی آمریکایی مورد سنجش قرار میدهد. این بخش خود به سه قسمت تقسیم میشود. قسمت اول این \nبخش (Part A) شامل مکالمههایی کوتاه میباشد که بین دو نفر صورت میگیرد و پس از پایان هر مکالمه پرسشی مبنی بر اینکه چه چیزی بین این دو نفر رد و بدل شده\nاست و یا پرسشی در مورد زمان یا مکان این مکالمه، مطرح میشود.\nدر قسمت دوم (Part B) مکالمههای گستردهتری بین دو یا چند نفر انجام میشود و قسمت سوم (Part C) نیز دربرگیرنده نطقها و سخنرانیهایی است که بیشتر حول و \nحوش موضوعات دانشگاهی و آکادمیک میباشد. بخش ساختار و نگارش. این بخش دو دسته از سؤالات را در بر میگیرد و هر دو دسته برای سنجش توانایی شما در تشخیص گرا\nمر و ساختار صحیح در یک متن طراحی شدهاند. در دسته اول سؤالات (ساختار یا Structure) شما باید ساختار صحیح و ترتیب لغات را تشخیص دهید. این دسته از سؤالات\nاز یک جمله با یک یا چند جای خالی تشکیل شده است و شما باید گزینهای را که به بهترین نحو جمله را تکمیل میکند، انتخاب کنید. در دسته دوم سؤالات (نگارش ی\nا Written Expression) هم شما با جملات کاملی روبرو میشوید که زیریلابهای «خفیف». اگر شما در صحبتهایتان به درستی از استرس کلمات استفاده کنید، به سرعت هر دو\nمهارت درک مطلب شنیداری و تلفظ خود را تقویت خواهید کرد.هر موقع که چیزی به انگلیسی گوش میدهید (مثلاً رادیو یا یک فیلم زبان اصلی) به استرس هر کدام از ک\nلمات دقت کنید. اولین قدم شما این است که آن را بشنوید و تشخیص دهید. در مرحله بعد شما میتوانید آن را به کار برید!وقتی لغت جدیدی را یاد میگیرید، باید \nمکان استرس آن را هم بیاموزید. اگر یک دفـترچه لغت دارید، موقع یادداشت یک لغت جدید حتماً نشان دهید که کدام سیلاب دارای استرس است. اگر نمیدانید میتوانی\nد به یک دیکشنری مراجعه کنید. در دیکشنریها معمولاً سیلاب استرسدار را با یک علامت ( ' ) نشان میدهند (قبل یا بعد از سیلاب استرسدار).علاوه بر استرس ک\nلمه (word stress)، باید استرس جمله (sentence stress) را هم درست ادا کنید. چند جمله را از یک کتاب انتخاب کنید و روی یک کاغذ یادداشت کنید. نخست سیلاب اس\nترسدار هر کلمه را مشخص کنید (با استفاده از یک دیکشنری خوب) و سپس زیر کلمات استرسدار یا مؤکد در هر جمله را خط بکشید. بعد از آن، هر جمله را با صدای بل\nند بخوانید و دقت کنید که کلماتی که زیرشان خط کشیی مقاصد علمی یا کسب تخصص در آن یاد بگیرید.3. اجتناب از تر\nجمه تحت اللفظی:اگر در حال یادگیری دستور زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم هستید، طبیعی است که سعی خواهید کرد کلمات را از زبان مادری خود ترجمه کنید. از ان\nجام اینکار به عنوان روشی اشتباه اجتناب کنید، با این کار شما تنها در استرس اضافی به خود وارد می آورید. آرایش کلمه و مفهوم گرامری ممکن است در زبان مادری\nشما و زبان انگلیسی متفاوت باشد. اگر سعی در ترجمه تحت اللفظی داشته باشید، به احتمال زیاد امکان بروز اشتباه وجود داشته و اگر شخصی برای گوشزد کردن و تصح\nیح اشتباهاتتان در دسترس نباشد، همچنان به یادگیری به روش غلط ادامه خواهید داد. از این رو، بهتر است هنگام آموزش گرامر انگلیسی از یک دوست و همکار آنلاین \nدر آموزش زبان انگلیسی کمک بگیرید. با این روش می توانید شک و تردید خود را برطرف نموده و در هر مکان و زمانی تصحیح جملاتتان را از وی درخواست نمایید.4. صح\nبت کردن:اگرچه در روش سنتی، خواندن و نوشتن به عنوان ابزار اصلی یادگیری دستور زبان انگلیسی می باشند، صحبت کردن (Speaking) به عنوان معیار ارزشمند دیگری ب\nرای تسلط بر این مهارت مطرح می باشد. این به دلیل این است که زمانی که شروع به صحبتتا به تعاریف کلمات و نیز به جملات نمونهی بیشتری دست پیدا کنید. (معرفی دیکشنری)4- جملات و عبارتهای مفید و کاربردی را در دفتر یاد\nداشت خود (و یا در نرمافزارهایی مانند Supermemo) وارد کنید. بدین ترتیب اطمینان خواهید یافت که در آینده باز هم آنها را مرور خواهید کرد.اگر دوست ندارید \nهنگام خواندن توقف کنید (تا مثلاً یک کلمه را در دیکشنری جستجو کنید)، میتوانید زیر جملات جالب و مفید خط بکشید تا بعداً به آنها رسیدگی کنید.نکتهی مهم د\nیگری که باید به آنها توجه کنید این است که شما مجبور نیستید که همیشه از استراتژی بالا استفاده کنید. خواندن به این روش نسبتاً خسته کننده است، بنابراین ا\nگر بعد از یک مطالعهی طولانی خسته هستید، این روش را به کار نبرید. همچنین برای هر جمله به یک اندازه وقت صرف نکنید. در بسیاری از جملات، عبارتها و ساختار\nهایی که برای جملهسازی شما مفید باشند وجود ندارد. \n1. عبارات:اغلب اوقات زبان آموزان با وجود اینکه معنی بیشتر کلمات و مفاهیم گرامری را می دانند، نمی توانند یک جمله صحیح (از لحاظ دستوری) را با قرار دان ک\nلمات در کنار هم بسازند. این مشکل بخاطر این است که آنها هنگام یادگیری گرامر انگلیسی از روی قسمت عبارات(کلمه